23.8.16

Linköping

Då var jag nere (eller uppe) i Linköping hos mamma o pappa. Tog tåget ner igår morse, tänkte ta några dagar här och slappna av innan skolan drar igång igen nästa vecka.
Var på gymmet igår och körde mitt favoritpass, det är fruktansvärt jobbigt men jäklar vad det ger! Enligt mitt aktivitetsband hade jag medelpulsen 138 vilket ju är ganska högt vid ett styrkepass.

5 varv:
20 Backsquat 40 kg
20 Reverse-lunges 32 kg (2x16 KB pga för dålig balans för att köra med skivstång)
20 Hipthrusters 70 kg
Tog ca 50 minuter, körde med tyngre vikter och därav tog det längre tid än det brukar.

Sen körde jag även ett superset, 3 varv:
10+10 Single leg straight leg deadlift 16 kg
10 Sumosquats 16 kg

Mådde helt magiskt bra när jag gick därifrån, under passets gång mådde jag ganska illa och fick vila lite mer än jag hade velat men känslan efteråt!!


Sen gick jag hem och där satt Eric och väntade, han hade precis kommit hem från första dagen i skolan. Sales and marketing, YH-utbildning här i stan. Han har kommit in på en utbildning i Malmö också, Arkitektur, visualisering och kommunikation, han har fortfarande inte bestämt sig vilken han ska satsa på. Utbildningen i Malmö börjar nästa vecka och han har väl tänkt att testa på den också så får vi se hur han känner då efter nästa vecka.

Jag och pappa fixade iordning middag på kvällen till oss och mamma. Tapas och lite smårätter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar