18.8.16

Ryggpass

Inatt har jag sovit nästan 11 timmar!! Snittar typ 6,5 timme/natt och sen ibland kommer en dag som denna där jag sover ikapp för missad sömn känns det som. Oh well, funkar bra för mig ändå. Vem har egentligen tid att sova 8 timmar??

Kom iaf iväg till gymmet sen, regnat större delen av dagen så det blev tunnelbana dit och extra lång promenad hem för då hade det slutat regna. Körde ett ryggpass deluxe på gymmet i relativt högt tempo för att hålla uppe pulsen och därmed förbränningen. 

Pullups med brett grepp 4x6 med kroppsvikt-10kg +dropset på -20 kg på varje set.
Pullups med neutralt grepp 3x6 med kroppsvikt-10kg +dropset på -20 kg på varje set.
Kabelrodd med knip 4x10 34 kg
Skivstångsrodd med knip 4x10 35 kg
Omvända hantelflyes med knip 4x10 5 kg
Standing lat pushdown 3x10 22,5 kg 
Breda latsdrag 35 kg 4x8 + dropset med smala latsdrag 35 kg.

Antalet reps är ungefärliga, kör alltid till failure. Det här tog nästan 1 timme. När jag tränar rhomboideerna kniper jag alltid på toppen för att det är så det är lättast att få kontakt med de musklerna i min mening. Jag älskar marklyft och brukar köra det i ett separat pass med tyngre vikter och en längre wod för att avsluta. Därav är inga ländryggsövningar med i detta pass.

Sen avslutade jag med en runda "Lucky number 7". Vet inte egentligen om den heter så men någonstans har jag fått det ifrån så för mig är det här Lucky number 7:

AMRAP 7 min:
7 Boxjump 
7 KB-swing
7 Burpees

Var ganska färdig redan innan men hade bestämt mig för att jag ville köra den så då blev det en jäkla trög sådan, hann bara med 4 varv+4 KB-swing. Tänkte sätta ett mål på att hinna med 7 varv innan oktober.

Jag beskriver ju mina pass väldigt luddigt och blandat engelska o svenska men det är la för att jag ska förstå vad jag menar... Skulle någon annan trilla in här som skulle vilja ha något förklarat för sig är det bara att fråga! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar