19.8.16

Tabata This

Körde en sån här Benchmark wod idag, Tabata This heter den. Ändrade dock rodden till boxjumps dels för att det är mycket roligare och för att jag har sån träningsvärk sen igår.

Den ser iaf ut såhär:
Air squats 8x (20 sekunder aktiv + 10 sekunder vila)
1 min vila
Pull-ups (Jag kör strikta med gummiband, tycker inte om kippversionen) 8x (20 sekunder aktiv + 10 sekunder vila)
1 min vila
Push-ups 8x (20 sekunder aktiv + 10 sekunder vila)
1 min vila
Sit-ups 8x (20 sekunder aktiv + 10 sekunder vila)
1 min vila
Box jumps 8x (20 sekunder aktiv + 10 sekunder vila)
1 min vila

Sen ska man räkna ihop sina sämsta resultat på varje övning och där har man sen sitt resultat. Jag tror att jag fick 33 då, däromkring iaf. Tanken med sånna benchmark-wods är att man ska kunna se sina framsteg genom att göra dom med jämna mellanrum. Första gången jag gjorde den här men får väl testa igen om någon månad. Kul var det iaf :)

Daniel stack iväg någon timme nu bara sen ska vi åka till Gröna Lund och sen middag hos Jakob ikväll! Är till och med så att solen kikar fram ibland, kan bli en riktigt bra dag det här! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar