14.10.16

Igår tog vi oss iväg på äventyr igen! Mötte upp Josefine när hon hade slutat på neurooptima och tog en buss till Aventura Amazonia. Det är en typ äventyrspark där man får klättra riktigt högt upp i träd och ta sig mellan träden över olika typer av ja plankor eller rep eller diverse saker. Sen var det också ziplines mellan träden, den längsta var 240 meter lång. Det roligaste var nog när man fick slänga sig i en lian, som Tarzan som personalen sa. Då stod man alltså högt upp i trädet, tror jag läste att det var 12 meter upp, sen var det bara att ta tag i linan och svinga sig ut. Jo, självklart satt vi fast med säkerhetsutrustning också, men det sög till ordentligt i magen vill jag lova! Hann inte riktigt färdigt med sista banan men vi fick en rabattkupong så vi kan komma tillbaka och göra färdigt den för en billigare peng. Det kommer vi nog se till o göra :)

Efteråt tog vi bussen in till stan och stannade för att handla lite mat, jag stod o tittade på färdigpizzorna och sa till Issa att jo jag måste nog köpa en trots att det är gluten i. Hon sa "ta en stor så jag får smaka lite iaf" och så letade jag bland de olika smakerna och så drar jag fram en som det står med stor text "SIN GLUTEN" på, Issa tappa hakan och för en sekund trodde jag nästan att hon skulle börja gråta! Så vi köpte 4 glutenfria pizzor ;)

Idag har vi varit tillbaka på Neurooptima och gjort sluttester på patienterna för imorgon åker de hem, på söndag kommer det nya patienter och vi ska göra testerna igen. Kommer bli en jäkel på de här testerna :D Nu ligger vi vid poolen och tar det lugnt, ska tillbaka sen vid 16 för lite avslutningsfika.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar